To znakomicie znany dystrybutor na rynku polskim.
Oferowany od wielu lat (wcześniej jako model 396 i 397), obecnie w najnowszej odsłonie pod nazwą Frontier Europe.
Komponenty identyczne z modelem SK700-2.
Frontier ma trwałą i solidną konstrukcję, spełnia wysokie wymagania różnorakich odbiorców (głównie prywatnych stacji i baz paliw).
Wyposażony jest w trwałe liczydła, z czytelnymi wyświetlaczami LCD (podświetlenie LED – minimalne zużycie prądu).
W skład hydrauliki wchodzi sprawdzony monoblok (solidna pompa zintegrowana z odgaźnikiem), nowoczesny przepływomierz oraz wąż i pistolet niemieckiej firmy Elaflex.
Dystrybutory te spełniają wszelkie wymagania w zakresie ochrony środowiska (system odsysania oparów VRS), mają niezbędne certyfikaty i dopuszczenia metrologiczne oraz do pracy w strefie zagrożenia wybuchem.
Odpowiadają wysokim standardom Unii Europejskiej.
Dystrybutory Frontier są produkowane w fabryce Gilbarco w Salzkotten, w Niemczech.
Posiadają fabryczną legalizację MID.
Charakterystyka:
- przeznaczony do następujących gatunków paliw: benzyny, ON, ON Bio, E85,
- możliwość wydawania z jednego dystrybutora 1 lub 2 gatunków paliw, wyposażenie od 1 do 4 węży paliwowych, wersje jedno- i dwu-stronne,
- wydajności – 40, 70, 120 l/min., 40/70 l/min., 70/120 l/min., z systemem odsysania oparów VRS na benzyny,
- dystrybutory satelitarne (satelity) 120 l/min.,
- wersje ssące i tłoczące STP (do współpracy z pompami zanurzeniowymi Red Jacket – Gilbarco),
- w standardzie – blachy malowane wg wzornika kolorów RAL, pozostałe elementy wykonane fabrycznie również w stali nierdzewnej,
- standardowa wersja kolumny wężowej (najczęściej kupowanej) to wariant „ze sprężyną” prowadzącą wąż, opcjonalnie – wersja „bez sprężyny”.
Wybrane zalety:
- stabilna praca elektroniki i oprogramowania,
- współpraca ze wszystkimi sterownikami i systemami kasowymi,
- również z tankomatami do stacji wewnętrznych (zakładowych) np. LDS –do Hectronic, Almar, PCS itd.
- bardzo solidna i sztywna konstrukcja obudowy dystrybutora,
- przepływomierze indywidualne oraz pionowe zawory utrzymujące stabilny poziom paliwa w pompie,
- tradycyjne, solidne połączenia elementów hydraulicznych (na kryzy), gwarantujące brak wycieków,
- bez konieczności przeprowadzania przeglądów konserwacyjnych.