Urządzenia Veder-Root (centralki, sondy i czujniki)

Wchodzą w skład kompletnego elektronicznego systemu monitorowania zbiorników i kontroli szczelności.

Są to niezwykle precyzyjne urządzenia stosowane na stacjach i bazach paliw na całym świecie.

Sondy Mag Plus prod. Veeder-Root wyposażone są w 2 pływaki – dolny do wody, a górny do paliwa, kanister (głowicę elektroniczną – połączoną przewodem z centralką ), wobec tego w każdej chwili przekazują do centralki systemu (TLS 4 , TLS 4B lub TLS 450 Plus) następujące dane:

  • wysokość / objętość produktu,
  • wysokość / objętość wody,
  • pomiar temperatury / przeliczenie w + 15*C,
  • ostrzeżenia,
  • alarmy (minimalny stan paliwa, zbyt wysoki poziom wody, ostrzeżenie przed przepełnieniem itd.),
  • dostawy i remanenty.

Sondy te stosowane są zarówno do benzyn, ON, LPG jak i cieczy alternatywnych oraz chemikaliów.

Standardowe pływaki mają średnicę 3”, opcjonalnie 2” – wobec tego króćce w zbiornikach winny mieć odpowiednią średnicę.

Veeder-Root oferuje szeroką gamę czujników do zbiorników paliwowych niezbędnych ze względu na ochronę środowiska (wód i gleb). Pełna gama obejmuje czujniki do : zbiorników 2-płaszczowych (czujnik suchy i czujnik mokry, gdzie przestrzeń między płaszczami zalana jest płynem na bazie glikolu), studzienek piezometrycznych (czujnik wody gruntowej i czujnik oparów), kontroli szczelności rurociągów o podwójnej ściance itd.

Ostatnim elementem systemu są centralki - serii TLS 4, TLS 4 B oraz TLS 450 Plus. Są to najwyższej klasy centralki systemu monitorowania paliwa w zbiornikach i kontroli ich szczelności. Mogą być podłączone do sterowników i komputerów kasowych na stacjach i w bazach paliw.

Różnią się wyglądem. Niektóre wyposażone są w zintegrowane drukarki.

Centralki posiadają sygnalizację wizualną (ostrzeżenie i alarm) oraz sygnalizację dźwiękową.

Umożliwiają również automatyczne dostawy bez konieczności wyłączania zbiornika podczas dostawy paliwa z autocysterny, rekoncyliację czyli ciągłe porównywanie wskazań sondy pomiarowej ze wskazaniami przepływomierzy w dystrybutorach paliw, przy każdym tankowaniu, a dzięki tak skonfigurowanemu systemowi, właściciel stacji jest niezwłocznie poinformowany o ew. ubytkach paliw i jest w stanie sprawdzić czy ubytek pojawił się w dystrybutorze (rozkalibrowany przepływomierz) czy też nastąpił wyciek ze zbiornika (lub rurociągu), autokalibrację zbiorników i szereg innych funkcji.

Posiadają wszelkie zatwierdzenia i dopuszczenia do stosowania w Polsce.