Wchodzą w skład kompletnego elektronicznego systemu monitorowania zbiorników i kontroli szczelności.
Są to niezwykle precyzyjne urządzenia stosowane na stacjach i bazach paliw na całym świecie.
Sondy Mag Plus prod. Veeder-Root wyposażone są w 2 pływaki – dolny do wody, a górny do paliwa, kanister (głowicę elektroniczną – połączoną przewodem z centralką ), wobec tego w każdej chwili przekazują do centralki systemu (TLS 4 , TLS 4B lub TLS 450 Plus) następujące dane:
- wysokość / objętość produktu,
- wysokość / objętość wody,
- pomiar temperatury / przeliczenie w + 15*C,
- ostrzeżenia,
- alarmy (minimalny stan paliwa, zbyt wysoki poziom wody, ostrzeżenie przed przepełnieniem itd.),
- dostawy i remanenty.
Sondy te stosowane są zarówno do benzyn, ON, LPG jak i cieczy alternatywnych oraz chemikaliów.
Standardowe pływaki mają średnicę 3”, opcjonalnie 2” – wobec tego króćce w zbiornikach winny mieć odpowiednią średnicę.
Veeder-Root oferuje szeroką gamę czujników do zbiorników paliwowych niezbędnych ze względu na ochronę środowiska (wód i gleb). Pełna gama obejmuje czujniki do : zbiorników 2-płaszczowych (czujnik suchy i czujnik mokry, gdzie przestrzeń między płaszczami zalana jest płynem na bazie glikolu), studzienek piezometrycznych (czujnik wody gruntowej i czujnik oparów), kontroli szczelności rurociągów o podwójnej ściance itd.
Ostatnim elementem systemu są centralki - serii TLS 4, TLS 4 B oraz TLS 450 Plus. Są to najwyższej klasy centralki systemu monitorowania paliwa w zbiornikach i kontroli ich szczelności. Mogą być podłączone do sterowników i komputerów kasowych na stacjach i w bazach paliw.
Różnią się wyglądem. Niektóre wyposażone są w zintegrowane drukarki.
Centralki posiadają sygnalizację wizualną (ostrzeżenie i alarm) oraz sygnalizację dźwiękową.
Umożliwiają również automatyczne dostawy bez konieczności wyłączania zbiornika podczas dostawy paliwa z autocysterny, rekoncyliację czyli ciągłe porównywanie wskazań sondy pomiarowej ze wskazaniami przepływomierzy w dystrybutorach paliw, przy każdym tankowaniu, a dzięki tak skonfigurowanemu systemowi, właściciel stacji jest niezwłocznie poinformowany o ew. ubytkach paliw i jest w stanie sprawdzić czy ubytek pojawił się w dystrybutorze (rozkalibrowany przepływomierz) czy też nastąpił wyciek ze zbiornika (lub rurociągu), autokalibrację zbiorników i szereg innych funkcji.
Posiadają wszelkie zatwierdzenia i dopuszczenia do stosowania w Polsce.